Prireditev ob zaključku Bevkove bralne značke

13. maja se je na šoli odvila prireditev za učence predmetne stopnje, ki so v tem šolskem letu uspešno prebrali Bevkovo bralno značko. 
Dogodek je bil tokrat nekoliko drugačen. Namesto potopisa se nam je s poučnim predavanjem o retoriki pridružil Leon Kokošar. 

Sedem let nazaj je bil še učenec naše šole. Spominjamo se ga kot zgovornega, radovednega, iznajdljivega fanta, ki je imel rad gledališče, enako rad pa je vedno delil mnenja o najrazličnejših stvareh. V devetem razredu se je kot predsednik šolske skupnosti Osnovne šole Idrija v Veliki dvorani Državnega zbora Republike Slovenije v Ljubljani udeležil Nacionalnega otroškega parlamenta z Zvezo prijateljev mladine. Že v osnovnošolskih letih je odraslim v Mestni knjižnici in čitalnici Idrija postregel z zabavnim potopisom o Kitajski ter sodeloval v Godbenem društvu rudarjev Idrija. Ob zaključku šolanja si je s svojimi uspehi prislužil vpis v zlato knjigo.

Danes je študent Filozofske fakultete v Ljubljani, kjer proučuje slovenistiko, češki jezik in književnost. Za seboj ima kar nekaj odrskih projektov, ljubezni do glasbe in petja pa ostaja zvest v Akademskem pevskem zboru Tone Tomščič Univerze v Ljubljani. 

Pojasnil je velik pomen umetnosti govorništva od antike naprej, še posebej za današnji čas, ko ima domala vsak možnost izražanja mnenj prek različnih kanalov. Seznanjanje z retoriko je v osnovni šoli pogrešal, na ljubljanski Gimnaziji Poljane pa so ga navdušili do te mere, da je veščino želel predstaviti še našim bralcem. Nekje na  začetku smo se srečali s pomenljivim Aristotelovim citatom, ki ga je vredno vzeti na znanje: »Dober govorec zmore prepričati za vsako, tudi zlo stvar, sme pa prepričati samo za dobro.« Po še nekaj uvodnih, zgodovinskih dejstvih je gost prešel do znamenitih, vsem dobro poznanih govorcev ter zaključil s praktičnim primerom. Vprašal se je, kako bi učenci uspešno pregovorili ravnateljico k uporabi dvigala za vse. Sedaj je na voljo le gibalno oviranim učencem. Izbral je njemu najljubši šeststopenjski model, vključujoč dejstvo, sklep, utemeljitev,  zadržek, podporo ter približek. Ravno zaradi zadržka, s katerim oseba po naštetih prednostih predloga sporoči tudi njegovo slabost, mu je tako pri srcu. V naslednjem koraku sporočevalec namreč poda rešitev za premostitev problema.

Veliko vlogo pri vsem skupaj imajo nastop človeka, karizma, smiselne utemeljitve, ob tem pa ima govornik le dve možnosti – ali mu bodo poslušalci verjeli ali ne. 

Pri izpeljavi srečanja so nam pomagali naši osnovnošolci. Program so povezovali učenci 5. c Julija Jereb Herega, Paulina Kavčič in Patrik Lisac Koler, osmošolka Julija Wahl ter devetošolka Karolina Volčina. 

Z glasbenima točkama in pomočjo njihovih mentorjev Glasbene šole Idrija sta dogajanje popestrili še osmošolki Nina Kavčič na kitari ter Anneli Prezelj na harmoniki. 

Tokrat smo se srečali nekoliko prej kot običajno, ko Društvo Bralna značka Slovenije še ni razdeljevalo knjižnih daril zlatim bralcem, zato smo slednje zgolj omenili. Laskavi naziv je letos doseglo skromno število dvanajstih devetošolcev. Te Zveza prijateljev mladine Idrija v petek, 7. junija, prisrčno vabi na nagradni izlet na slovensko obalo. 

Sicer pa je letošnja prijetna knjižna nagrada, prejeli jo bodo ob delitvi spričeval, pesniška zbirka Lovra Matiča Mali črv Oto in druga golazen.

Društvu bralna značka Slovenije ter Zvezi prijateljev mladine Idrija se lepo zahvaljujemo za nagradi zvestim bralcem. Enako osrednjemu gostu, vsem nastopajočim in mentorjem, ki so srečanju prispevali nezanemarljiv vložek. 

Sestavek zaključujemo v upanju na v prihodnje nekoliko večjo bero bralcev Bevkove bralne značke kot tudi zlatih bralcev. V prostorni in dobro založeni šolski knjižnici se gotovo zadosti raznovrstnim bralnim okusom.